Syrian Army General Command: US Coalition Bombs SAA Positions in Al Bukamal

Coalition aircraft attacks one of our military positions southeast of Al Bukamal

US coalition air strikes targeted one of our military positions in al-Harri town, south-east of al-Buqamal, killing a number of personal and injuring others.

طيران التحالف يعتدي على أحد مواقعنا العسكرية جنوب شرق البوكمال

طيران التحالف الأميركي يقصف أحد مواقعنا العسكرية في بلدة /الهري/ جنوب شرق البوكمال مما أدى إلى ارتقاء عدد من الشهداء وإصابة آخرين بجروح.

In the framework of support for terrorism .. US coalition attacked one of our military positions in rural Al Bukamal

Deir al-Zour-Sana Arabic

The United States-led international coalition has attacked a site of the Syrian Arab Army in the south-eastern countryside of Deir al-Zour, causing casualties.

A military source said in a statement to SANA that “the US coalition attacked one of our military positions in the town of” Harri “southeast of Albuqmal, which led to the rise of a number of martyrs and wounded.

This new aggression of the “International Alliance” comes three days after the liberation of the army units the area between the road of the rose and Maizala and Tamah to reach the son of Muinaa with a axis of 40 km and combed an area of ​​2000 square kilometers of the remnants of the Da’esh in the Western desert.

The “International Alliance” targeted the positions of the army in a desperate atte mpt to raise the morale of the collapsed terrorist organizations in face of its successive defeats.  Field reports confirm that Washington provides various types of support to the organization to prevent it from collapsing and continues to use it as a tool to keep its forces Illegally inside Syrian territory, stealing economic assets in the eastern region through its terrorist  mercenaries.

في إطار دعمه للإرهاب.. التحالف الأمريكي يعتدي على أحد مواقعنا العسكرية بريف البوكمال

دير الزور-سانا

اعتدى طيران “التحالف الدولي” الذي تقوده الولايات المتحدة من خارج مجلس الأمن الدولي على أحد مواقع الجيش العربي السوري في ريف دير الزور الجنوبي الشرقي ما تسبب بارتقاء شهداء ووقوع جرحى.

وذكر مصدر عسكري في تصريح لـ سانا أن “التحالف الأمريكي اعتدى على أحد مواقعنا العسكرية في بلدة “الهري” جنوب شرق البوكمال ما أدى إلى ارتقاء عدد من الشهداء وإصابة آخرين بجروح”.

ويأتي هذا العدوان الجديد لـ “التحالف الدولي” بعد ثلاثة أيام من تحرير وحدات الجيش المنطقة الممتدة بين طريق حقل الورد والمعيزلة والطماح وصولا إلى فيضة ابن موينع بمحور يبلغ طوله 40 كيلومترا وتمشيطها مساحة تقدر بـ 2000 كيلو متر مربع من مخلفات إرهابيي “داعش” في البادية الغربية للميادين.

ويعمد “التحالف الدولي” بين الفترة والأخرى إلى استهداف مواقع الجيش في محاولة يائسة لرفع معنويات التنظيمات الإرهابية المنهارة أمام تقدم الجيش وهزائمها المتلاحقة حيث تؤكد التقارير الميدانية أن “واشنطن” تقدم مختلف أنواع الدعم لتنظيم “داعش” لمنعه من الانهيار والاستمرار في استثماره كأداة لإبقاء قواتها بشكل غير شرعي داخل الأراضي السورية وسرقة المقدرات الاقتصادية في المنطقة الشرقية عبر مرتزقتها من المجموعات الإرهابية.